Search

Kepala Babi Hutan Di Masjid

Bahaya ni! Ada golongan yang sedang cuba provok supaya berlaku perang agama di negara ni. Bakar gereja,bakar surau dan yang terkini kepala babi hutan di masjid. Masjid Imam At-Tirmizi di Sri Sentosa di sini dan Masjid Jumhuriahdi Taman Datuk Harun, Petaling Jaya dilempar dengan objek dipercayai kepala **** hutan, awal pagi ini. Masa ni lah Akta ISA sesuai digunakan kerana peristiwa-peristiwa melampau begini kalau diteruskan boleh menjadikan suasana huru hara.

Objek yang dibungkus dengan plastik putih berserta wang tunai sebanyak RM35 itu ditemui jemaah masjid selepas selesai menunaikan solat Subuh.

kepala babi di masjid

Kita jangan termakan provokasi oleh pihak tertentu tersebut dan isuhangat berharap PDRM dapat menangkap orang yang bertanggungjawab secepat mungkin. Mereka yang telah didapati bersalah membakar gereja dan surau yang berjaya PDRM tangkap sebelum ini haruslah disumbat ke ISA. Setakat ni tiada sebarang info/gambar diaorang ni di media. Walau bagaimana pun Azmin Ali mengatakan orang yang membakar gereja adalah orang UMNO.

Azmin memberitahu media perkara berkenaan selepas melawat Masjid Jumhuriyah Taman Datuk Harun, Petaling Jaya ekoran insiden kepala babi diletakkan dalam perkarangan masjid berkenaan awal pagi ini.

Azmin yang juga ADUN Bukit Antarabangsa mendakwa, sekurang-kurangnya empat atau lima orang daripada mereka yang ditahan reman, adalah ahli Pemuda Umno, daripada bahagian Gombak dan Ampang.

“Sekurang-kurangnya empat atau lima orang. Malah mereka daripada cawangan mana pun saya tahu,” katanya.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan meminta semua pihak supaya bertenang dan tidak meletakkan undang-undang di tangan sendiri.


Sumber : Isuhangat.Net

0 comments: